Najnowsze wpisy
You must have either the GD or iMagick extension loaded to use this library
Problem detected on file:/home/omet_poland_com_pl/omet-poland.com.pl/wp-content/uploads/13.jpg

Losowe wpisy

CHOROBY GARDŁA

Wszystkie choroby gardła, które spotykamy w przebiegu chorób zakaźnych, pomijam w niniejszym rozdzi[...]

Rehabilitacja Bielsko-Biała - gruntowne szkolenia

Rehabilitacja w Bielsku-Białej to gruntowne szkolenia. Zdarzają się w naszym życiu sytuacje, kiedy [...]

Ciąża trąbkowa

W porównaniu z ciążą jajnikową ciąża trąbkowa jest zjawńskicm o wiele częstszym. Uwzględniając fakt[...]

Przeciwwskazania podczas operacji kręgosłupa

Istnieje określona grupa chorych, u których zabieg chirurgiczny, mimo ciężkich objawów chorobowych,[...]

Leki bakteriobójcze

Leki bakteriobójcze wprowadzane są do cewki moczowej za pomocą małych strzykawek rzeżączkowych (4-6[...]

Wyróżnienie przez A. Podgóreckiego (za Petrażyckim, 1969) postaw zasadniczych (pryncypialności) i postaw instrumentalnych (w wyniku bilansu rozważań za i przeciw zasadom) oraz zbadanie ich w odniesieniu do norm prawnych, powinno znaleźć swoich naśladowców w zakresie norm etyki seksualnej. Akceptacja normy prawnej na podstawie skutków (instrumentalizm), zdaniem A. Podgóreckiego, zmniejsza się wraz z wiekiem odpowiadających, wzrasta natomiast wybór na podstawie zasad. Badania nad seksem wskazywałyby raczej na tendencję przeciwną i wzrost postaw instrumentalnych, i rosnącą z wiekiem tolerancję wobec siebie i innych odchodzenia od pryncypialności postaw wyniesionych z poprzednich etapów socjalizacji bądź także wzrost tendencji do podejmowania prób rozwiązań kompromisowych 2i.

To, co powiedzieliśmy powyżej o wyznacznikach sytuacji, jest mniej czy bardziej świadomym postaciowaniem zachowania seksualnego przez człowieka. Otwarta pozostałaby sprawa trudna do rozstrzygnięcia, a mianowicie cel działań seksualnych. I tutaj za Marią Ossowską (1949) można by zapytać: Czy mają go wszystkie działania kierunkowe? Czy jest to etap końcowy jakiejś serii działań, czy też jest nim „wartość, która ma być realizowana”? Włączałam w tym schemacie cele do treści norm, które mówią, jak realizuje się wartości osobowe („ja” i „drugi człowiek” is Wydaje się, że aby przypisać komuś – w sensie modelowym – „spełnienie swego obowiązku” (np. w małżeńskim pożyciu seksualnym), należy znać jego orientację na wartość (seks), stopień poinformowania o konsekwencjach zachowania wybranego i innych zachowań, motywy rzeczywiste ,i deklarowane -intencje (co sobie chce przez to zrobić), przebieg działania, skutki.

Leave a Reply